Follow Us

Θλιβερή πρωτιά στο cyberbullying για τα ελληνόπουλα

Η διαφορετικότητα γίνεται στόχος στον e-εκφοβισµό και στο διαδίκτυο θύµατα bullying πέφτουν και τα δηµοφιλή παιδιά, από συνοµήλικούς τους που τα φθονούν

Τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη στον διαδικτυακό εκφοβισµό κατακτούν τα ελληνόπουλα στον όχι αγγελικά, δυστυχώς, πλασµένο αληθινό και cyber κόσµο µας. Σύµφωνα µε την έρευνα EUNETADB για το 2013, που διεξήγαγε και συντόνισε η ελληνική Μονάδα Εφηβικής Υγείας του Νοσοκοµείου Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού», πρωταθλήτρια Ευρώπης αναδεικνύεται η Ρουµανία, µε 37,3% του εφηβικού πληθυσµού να έχει πέσει θύµα e-εκφοβισµού, ενώ η Ελλάδα κατακτά το αργυρό µετάλλιο της «ντροπής» µε ποσοστό 26,8%. Ακολουθούν η Γερµανία, η Πολωνία, η Ολλανδία, η Ισλανδία και στην τελευταία θέση έρχεται η Ισπανία. «Στην Ελλάδα περισσότεροι από ένας στους τέσσερις νέους έχουν υποστεί διαδικτυακό εκφοβισµό και οι µισοί από αυτούς αναφέρουν ότι επηρεάστηκαν αρνητικά από το γεγονός. Πιο επιρρεπή στον διαδικτυακό εκφοβισµό είναι τα κορίτσια, ενώ, σε αντίθεση µε τον σχολικό εκφοβισµό, που καταγράφεται κυρίως στους µικρούς εφήβους, ο διαδικτυακός εκφοβισµός επεκτείνεται και σε µεγαλύτερες ηλικίες» εξηγεί η επίκουρη καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής Άρτεµις Τσίτσικα, επιστηµονική υπεύθυνη της ΜΕΥ. Και η ειδικός συνεχίζει: «Υπάρχει µια επιπλέον διαφορά µεταξύ εκφοβισµού στον αληθινό κόσµο και στον cyber κόσµο. Ενώ στο περιβάλλον του σχολείου εκφοβισµό υφίστανται τα παιδιά µε ιδιαιτερότητες στην εµφάνιση, στις επιδόσεις, στην εθνικότητα, στη συµπεριφορά ή στη σεξουαλική έκφραση που δεν είναι δηµοφιλή, στο διαδίκτυο θύµατα εκφοβισµού µπορεί να πέσουν και τα δηµοφιλή παιδιά από θύτες που µε αυτό τον τρόπο εκδηλώνουν ανώνυµα το φθόνο τους». Όπως αναφέρει η ειδικός, το µόνο «όπλο» που έχουν τα παιδιά στα χέρια τους για να σταµατήσουν αυτά τα φαινόµενα είναι η εκπαίδευση. «Είναι πολύ σηµαντικό για τους γονείς και την εκπαιδευτική κοινότητα να εκπαιδεύσουν τα παιδιά για τα δικαιώµατά τους, να τους δώσουν τις απαραίτητες βάσεις για να αποκτήσουν δείκτη ευφυΐας (IQ), αλλά όχι µόνο αυτό. Χρειάζονται και συναισθηµατική ευφυΐα (emotional IQ) και ψηφιακή ευφυΐα (digital IQ) και ηθική ευφυΐα (ethical IQ), δηλαδή ανθρωπιά. Πρέπει να διδάξουµε στα παιδιά πως ο σκοπός δεν αγιάζει τα µέσα» λέει η κ. Τσίτσικα