Κατανόηση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
Αλεξάνδρα Γεωργουλή Ιατροπαιδαγωγικό Τμήμα- Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Β’ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσκομείο «Π. & Α. Κυριακού»
Ο όρος Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες -Δυσλεξία παρόλο που είναι ευρύτερα γνωστός στην ελληνική κοινωνία , εξακολουθεί να παρερμηνεύεται . Άλλοτε δίνεται ως όρος για να προσδιορίσει μια φωνολογική δυσκολία, άλλοτε γενικεύεται και αποδίδεται σε όλα τα είδη μαθησιακών δυσκολιών . H αντίληψη πως οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες αφορούν μόνο τη διαδικασία της μελέτης και τα ορθογραφικά λάθη- ,συνεχίζει να υπάρχει σε μεγάλο πλήθος εκπαιδευτικών , γονέων και γενικότερα όσων εμπλέκονται στη ζωή των μαθητών . Η παρουσίαση «Κατανόση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών » έχει ως στόχο την ενημέρωση
του κοινού για το πως βιώνει ένα άτομο τύπους Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών , ποια χαρακτηριστικά τους επηρεάζουν τη ζωή του ατόμου στην καθημερινότητα , πως αισθάνεται όταν του ζητάνε συνεχώς να φτάσει στοχους που λειτουργικά είναι αδύνατον . Παρουσιάζονται οι δυνατοτητες του ατόμου οι οποιες έρχονται σε αντίθεση με τις απαιτησεις αφού φαινομενικά δεν έχει κάποια αδυναμία στην επίτευξη των μαθησιακών απαιτήσεων . Το κοινό καλείται να συμμετάσχει σε διαδικασίες που θα το βοηθήσουν να βίωσει μια συνεχόμενη ροή απαιτήσεων μέσα
από τα μάτια ενός ατόμου που αντιμετωπίζει κάποιο τύπο Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών .