Η χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων – Επιτυχημένα παραδείγματα
Άγης Τερζίδης
Παιδίατρος
Η χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία γλωσσικών και άλλων γνωστικών δεξιοτήτων έχει κερδίσει έδαφος τα τελευταία χρόνια. Η περιήγηση σε ψηφιακούς κόσμους, η επικοινωνία μέσα από διαδραστικές πλατφόρμες και η επεξεργασία βίντεο και φωτογραφιών ενέχουν πλέον ιδιαίτερο ρόλο στη διαμόρφωση του σύγχρονου εκπαιδευτικού πλαισίου. Στόχοι παραμένουν η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η συνεργασία, η διεθνής σκέψη και η κριτική ικανότητα. Ιδανικά για διδασκαλία παιδιών προσφύγων, τα επιτεύγματα του 21ου αιώνα αίρουν το γλωσσικό φραγμό και γεφυρώνουν τα πολιτισμικά χάσματα, ενώ ταυτόχρονα συντελούν στην ανάπτυξη και διατήρηση πολιτισμικής ταυτότητας. Το μοντέλο SAMR (Substitution, Augmentation, Modification, Redefinition) επιτρέπει στους διδάσκοντες μέσα από 4 απλά βήματα να μετατρέψουν την αίθουσά τους σε ένα ψηφιακό κόσμο παιδαγωγικής. Φυσικά, υπάρχουν και εμπόδια που χρειάζεται να υπερνικηθούν: η απαραίτητη κατάρτιση του διδακτικού προσωπικού, η εμπλοκή των γονέων και της κοινότητας, αλλά και ο εξοπλισμός των σχολείων με όλα τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας που απαιτούνται για ένα άρτιο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Σκεφτείτε ένα σκύλο-ρομπότ να αναπτύσσει διάλογο με το 6-χρονο παιδί σας μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή κι αναλογιστείτε τη μαγεία (και την περιπλοκότητα) του νέου αυτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος!