Η χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων – Επιτυχημένα παραδείγματα


Άγης Τερζίδης

Παιδίατρος

Η χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία γλωσσικών και άλλων γνωστικών δεξιοτήτων έχει κερδίσει έδαφος τα τελευταία χρόνια. Η περιήγηση σε ψηφιακούς κόσμους, η επικοινωνία μέσα από διαδραστικές πλατφόρμες και η επεξεργασία βίντεο και φωτογραφιών ενέχουν πλέον ιδιαίτερο ρόλο στη διαμόρφωση του σύγχρονου εκπαιδευτικού πλαισίου. Στόχοι παραμένουν η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η συνεργασία, η διεθνής σκέψη και η κριτική ικανότητα. Ιδανικά για διδασκαλία παιδιών προσφύγων, τα επιτεύγματα του 21ου αιώνα αίρουν το γλωσσικό φραγμό και γεφυρώνουν τα πολιτισμικά χάσματα, ενώ ταυτόχρονα συντελούν στην ανάπτυξη και διατήρηση πολιτισμικής ταυτότητας. Το μοντέλο SAMR (Substitution, Augmentation, Modification, Redefinition) επιτρέπει στους διδάσκοντες μέσα από 4 απλά βήματα να μετατρέψουν την αίθουσά τους σε ένα ψηφιακό κόσμο παιδαγωγικής. Φυσικά, υπάρχουν και εμπόδια που χρειάζεται να υπερνικηθούν: η απαραίτητη κατάρτιση του διδακτικού προσωπικού, η εμπλοκή των γονέων και της κοινότητας, αλλά και ο εξοπλισμός των σχολείων με όλα τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας που απαιτούνται για ένα άρτιο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Σκεφτείτε ένα σκύλο-ρομπότ να αναπτύσσει διάλογο με το 6-χρονο παιδί σας μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή κι αναλογιστείτε τη μαγεία (και την περιπλοκότητα) του νέου αυτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος!


16-03-2017
Πρακτικά Αίθουσας 1
« ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω» ΜΙΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ Παράγοντες κινδύνου και προστατευτικοί παράγοντες για την ψυχική υγεία των παιδιών προσφύγων. Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε Η χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων – Επιτυχημένα παραδείγματα Διατροφή στα ελληνικά camps και προτάσεις βελτίωσης Εκπαιδευτικά εργαλεία δεξιοτήτων ζωής ENABLE & YOUTH POWER «YOUTH POWER» : πρόγραμμα πρόληψης των Συμπεριφορών Υψηλού Κινδύνου για μαθητές του Δημοτικού Εφηβική Γυναικολογία: Παθήσεις Μαστού στην Εφηβική Ηλικία Εφηβική Γυναικολογία: Επιλογές Αντισύλληψης Δερματοπάθειες της εφηβικής ηλικίας - Ψυχοδερματολογία ΔΥΣΛΙΠΙΔΑΙΜΙΑ ΣΕ ΕΦΗΒΟΥΣ ΜΕ ΨΥΧΟΓΕΝΗΣ ΑΝΟΡΕΞΙΑ Ο Έφηβος με Χρόνιο Νόσημα: Σακχαρώδης Διαβήτης τύπου 1 ΕΦΗΒΟΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ Accelerated Action for the Health of Adolescents (AA-HA!) – A never Before Moment to ACT NOW TRANSITION SERVICES Η επίδραση του Στρες στον Αναπτυσσόμενο Εγκέφαλο: Πλαστικότητα-Επιγένεση και Χρόνια Ψυχική και Σωματική Παθολογία Update Telemedicine, Tele-Behavioral Pediatrics - Τηλεϊατρική και εφαρμογές στην Εφηβική Ιατρική ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΜΗΝΙΓΓΙΤΙΔΟΚΟΚΚΟΥ Β Εμβολιασμός έναντι του HPV: νέες προκλήσεις Πως να ενισχύσετε την ψυχική ανθεκτικότητα του παιδιού σας «Ζήστο» στο Facebook: Μια σελίδα από μαθητές για τους φίλους τους … Εφαρμογή του προγράμματος Αγωγής Υγείας με την μέθοδο: «Εκπαίδευση από Συνομηλίκους» σε θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου «Δράσεις Enable-ΕνΔυναμώνω»
Πρακτικά Αίθουσας 2
Δημιουργώντας Υπηρεσίες Υγείας “φιλικές” για τους Εφήβους – youth friendly Τμήμα Μετάβασης – Transition Ελεύθερες Ανακοινώσεις (Ε.Α.1 - Ε.Α.5) Ελεύθερες Ανακοινώσεις (Ε.Α.6 - Ε.Α.10) Workshop 1 - Υπέρταση στα Παιδιά και στους Εφήβους: Διάγνωση, Διερεύνηση και Αντιμετώπιση Ελεύθερες Ανακοινώσεις (Ε.Α.11 - Ε.Α.15) Ελεύθερες Ανακοινώσεις (Ε.Α.16 - Ε.Α.18) Workshop 2 - Ανεπάρκεια Αυξητικής Ορμόνης σε παιδιά και εφήβους (1/4) Workshop 2 - Ανεπάρκεια Αυξητικής Ορμόνης σε παιδιά και εφήβους (2/4) Workshop 2 - Ανεπάρκεια Αυξητικής Ορμόνης σε παιδιά και εφήβους (3/4) Workshop 2 - Ανεπάρκεια Αυξητικής Ορμόνης σε παιδιά και εφήβους (4/4) Παρουσίαση Αναρτημένων Ανακοινώσεων (Α.Α.1 - A.A.5) Παρουσίαση Αναρτημένων Ανακοινώσεων (Α.Α.6 - A.A.6.Β) Ελεύθερες Ανακοινώσεις (Ε.Α.19 - Ε.Α.24) Ελεύθερες Ανακοινώσεις (Ε.Α.25 - Ε.Α.32) Παρουσίαση Αναρτημένων Ανακοινώσεων (Α.Α.7 - A.A.12) Ελεύθερες Ανακοινώσεις (Ε.Α.33 - Ε.Α.39)